Op zoek naar Beren & Helmckens Falls

18 augustus 2013 - Wells Gray Provincial Park, Canada

Na een mini ontbijt op ons terras trokken we Wells' Gray Provincial Park in. Eerste stop : Green Mountain Viewing Tower. De vele wolken benamen ons een beetje het uitzicht.
Majerus Farm, het vertrekpunt voor een 32 km lange mountainbike- of wandeltocht spotten we van op de weg. Hier kunnen Arno & Robbe even bij het water. Ze proberen een paadje te maken met stenen om een rots wat verder in het water te bereiken.
Dit park heeft 2 prachtige watervallen : Dawson Falls & Helmcken Falls. Wat een prachtig natuurgeweld. Het water raast ons voorbij. Om de Helmckens Falls te bereiken zijn er twee manieren. We hebben eerst, sportief als we zijn, een 4 km lange Rim Trail gevolgd tot aan de Helmcken Falls. een bordje met "Beren-etiquette" hebben we zorgvuldig gelezen. De Falls hebben we gezien alsook een eekhoorn, maar van de beren geen spoor. Daarna zijn we naar het uitkijkpunt gereden aan de andere zijde van de waterval. Hier stroomden de kijklustigen toe,terwijl we ons tijdens de Rim Trail wandeling alleen op de wereld waanden.

Als aandenken aan de beren hebben we dan ook maar in het Visitor Centre een Berenbelletje gekocht.

De wagen had ook wat aandacht nodig, zijn olie moet ververst worden. Niet eenvoudig op zondag in een klein dorp.
De lokale pompbediende heeft een bus olie toegevoegd en ons door verwezen naar Kamloops. Met zijn aanwijzingen zullen we daar morgen wel een servicestation vinden om aan onze auto's wensen te voldoen.

We sluiten deze "luie" zondag af met een rondje Machiavelli.

Toch nog een beer gespot