Ucluelet - Tofino - Pacifc Rim

25 augustus 2013 - Ucluelet, Canada

We zijn tijdig opgestaan vandaag. Waarom vraag je je wellicht af, wel, omdat het om 9u55 laagtij was op Schooner Cove.

Bij laagtij kan je zeesterren, anemonen, krabben en schelpen vinden op het strand. Bij hoogtij, is er geen strand. Samen met enkele andere wandelaars ( die zich meters ver van ons bevinden) genieten we van de rust en het uitzicht. Blue Lagoon kan je zo hier (her)opnemen.

Na de ochtendwandeling rijden we door naar Tofino. Een levendige toeristische kuststad & surfers Paradise.

We volgen er de Lighthouse Trail en komen op een verlaten strandje uit, Tonquin Beach. Geen Lighthouse te zien maar het is puur genieten van ons Private Beach. Arno & Robbe slepen wat stenen naar de waterrand, versterken hun omwalling met een aangespoelde tak en graven een greppel. Het water vindt zijn weg, en hun 'oninneembare' vestiging wordt tot hun grote spijt & werklust overspoeld.

Op de weg terug naar Ucluelet komen we bij de Rainforest Trail. We volgen loop B in de hoop zalmen te zien. Volgens de uitleg zouden hier zalmen hun eitjes komen leggen in de schaduw van de bomen. Niet dus :-( . Althans niet dat we kunnen zien.

Wel een eekhoorntje zien wegvluchten in de bomen.

Op aanraden van een medewerkster in het visitor center zoeken we Big Trail op.

De honderdjarige bomen daar zijn amper groter dan 1 meter. Weinig tot geen insecten vind je daar door de Tiny sundews, een vleesetende plant.

Misschien zijn we de laatste dagen een beetje te veel verwend geweest waardoor deze laatste twee trails toch een beetje ontgoochelend zijn.

We sluiten de middag af met een bezoek aan het plaatselijke aquarium. In de lente gaan ze al hun vissen, planten, zeesterren, octopus, anemonen, … zoeken in de plaatselijke wateren en in de herfst laten ze al hun bewoners terug vrij in de natuur. Ze hebben 12 'voelbakken'. Super leuk voor Arno en Robbe.

De dag eindigen we in Matterson House. Een gezellig, klein, maar super druk bezocht restaurantje. Lekker!
Bij aankomst aan Matterson House had blijkbaar een hert ook honger gekregen ... .

Morgen er terug vroeg uit, de tocht gaat verder richting Victoria. een ritje van ongeveer 4,5u.

CULATERALIGATOR - neen deze hebben ze hier nie ... :-)

Die had ook honger ...

1. Ann:
    26 augustus 2013
    Hey broertje
    Kan je juist eens laten weten welke dag 30ste of 31ste dat jullie naar huis komen? Is voor Luc zijn planning.
    Geniet nog van de laatste week

groetjes aan iedereen

Ann