Victoria

27 augustus 2013 - Victoria, Canada

Vandaag hebben we op het programma: het Royal BC museum en de Butchart Gardens.

Het Royal Bc Museum, is een modern museum, aantrekkelijk voor jong en oud.
De tijdelijke tentoonstelling gaat over de zuidpool. Wist je dat de ontdekking van de zuidpool een race was tussen de Britten en de Noren? De Noren hebben de race gewonnen en hun vlag sierde als eerste op de zuidpool.

Op de andere verdiepingen zijn er vaste tentoonstellingen over de "First People" en over de geschiedenis & het leven en welzijn in BC.

De gasten vonden het sectie over het onderwaterleven ook heel leuk. Veel interactieve toestellen waarmee ze konden spelen & ontdekken.

In de middag gingen we wandelen in Butcharts Gardens. Ongeveer een kleine 30min rijden van ons hotel.

Mooie tuinen, met verschillende thema's: een Japanse tuin, een rozentuin, Italiaanse tuin… De tuinen werden aangelegd door Mrs Butchart in de restanten van een voormalige kalksteenmijn.

Ongetwijfeld de drukst bezochte plaats van onze reis ttz de eerste plaats waar we zoveel mensen bij elkaar zagen. Maar niet echt ons ding. Misschien komt het wel door onze jeugdige leeftijd. ;-)

Om onzemagen te vullen zijn we 's avonds naar Fisherman's Wharf gegaan. Het is een pittoresk "dorpje" dat bestaat uit houseboats die langs 3 kaaien liggen. Er staat er ééntje te koop voor om en bij de 349k CAD.

We eten er in het populairste fish-and-chipsrestaurants van Victoria: Barb's Place. Aanschuiven is de boodschap, bestellen en krijgen een "UFO" me die ons zal waarschuwen wanneer ons eten klaar is. De voorzienigheid van Veerle doet ons in de tent zitten. En gelukkig maar, want kort erna vallen de druppels al uit de hemel.

We beslissen dan maar om met de “watertaxi” terug richting ons hotel te varen. Nog een leuk aardigheidje als afsluiter voor Victoria.

Alles bij elkaar kan Victoria, als stad, ons niet echt bekoren. goed dat we hier maar 2 nachten verblijven. Het doet ons ook besluiten om eventueel vroeger naar Vancouver over te varen dan we origineel van plan waren.

We gaan ginder dan nog eens uitkijken naar een leuke afsluiter van onze reis.

Fisherman's Warf

1. Johan De Temmerman:
    28 augustus 2013
    Hi Dirk en fam.;
    voor jullie spijtig genoeg de laatste vakantiedagen maar morgen vertrekken wij uiteindelijk ook . Tot binnenkort en proficiat met je reisblog
  2. Benny:
    28 augustus 2013
    Aan alle "hoofdrolspelers" - Veerle, Robbe, Arno & Dirky : geniet er nog van !
    Bedankt dat ik dit met jullie mocht delen. Elke dag heb ik er naar uitgekeken.

Groetjes en CUwhenyougetback ;-)