Op weg naar Victoria

26 augustus 2013 - Victoria, Canada

Ontbijten als een keizer, lunchen als een koning en dineren als een bedelaar. Vandaag hebben we deze volkswijsheid gevolgd, althans wat het ontbijt betreft.

We nemen ontbijt in The Blue Room, een trendy adresje in Ucluelet. De zoetebekjes onder ons smullen van de pancakes. Dirk neemt een hartig ontbijt : spek, worst, eieren, aardappelen en toast.
Vrolijk beginnen we aan onze laatste route op Vancouver Island, met eindbestemming Victoria.

Onderweg stoppen we nog eens in Port Alberni om aan "Bearspotting" te doen op onze vast stek. We zijn nog nie goe uit de auto en we zien een kleine cub (weliswaar in de verte) achter vis aan het zoeken. Hij draait zich echter vlug om en wandelt de verkeerde richting uit, ... weg van ons :-(

Arno en Robbe verzamelen stickers van de visitor centers in hun “BC Parks Passport”. Vandaag willen ze de kaap van 6 zeker halen.

We stoppen in Nanaimo, trots nemen ze hun 6e sticker in ontvangst, uitkijkend naar de verrassing die erbij hoort. Helaas, de dame vertelt hen dat ze geen geschenkjes meer heeft. Ze schrijft een kattebelletje voor het volgende visitor center waarin ze vraagt om hen beiden de “trofee” te overhandigen.

In Ladysmith krijgen ze hun BC waterbag. Ze glimmen van trots. Op naar de volgende 6. We stoppen nog een keertje aan de Visitors Centres in Chemainus & Duncan.

In Chemainus nodigen gele voetstappen je uit om op verkenning te gaan doorheen het dorp. Je wordt er geleid langs prachtige muurschilderingen die de geschiedenis van het dorpje voorstellen.

Aangekomen in Victoria, zegt de madam van den GPS langswaar we moeten rijden naar ons hotel : Embassy Inn. Het ligt op een steenworp van het Parliament, bij de Inner Harbour.

Goeie uitvalsbasis voor morgen.

Breakfast @ Blue Room

Het Parlementsgebouw