Ucluelet - met de Beachcomber

24 augustus 2013 - Ucluelet, Canada

De zon heeft vandaag zijn best gedaan. We hebben geen spatje regen gezien! De Canadese weermannen hadden ongelijk. een Sabine of Frank hebben ze hier nog niet :-)

Deze morgen trokken we naar Browns Beach. Onderweg in, hoe toepasselijk, Rainforest Drive, komen we 3 herten tegen. Ze zijn niet mensen of wagen schuw, eentje gaat zelfs midden op de weg staan.
Onze picknick verorberen we op Terrace Beach.
Klaar voor de whalewatching!?

Verwachtingsvol gaan we aan boord van het kleine bootje de Black Fish. Maximum 12 passagiers kunnen mee. We hebben geluk, wij zijn de enigen aan boord deze namiddag. een privésessie dus ...

Bij het uitvaren van de haven zien we al enkele Bald Eagles hoog in de bomen, hun territorium in de gaten aan het houden. Cam, short voor Cameron - onze kapitein van dienst, wist ons mee te geven dat het vrouwtje steeds groter is dan het mannetje. Ja ja bij hen zijn de vrouwtjes ook het sterke geslacht.

We horen over de radio dat er een Humpback Whale zwemt dicht bij de vuurtoren. Prachtig om zien hoe hij ( of zij) water spuit en af en toe eens boven komt.

Onze gasten genieten er ook van.

We varen verder de zee in naar een broedplaats van de zeeleeuwen. Ze liggen lekker lui te wezen in de zon. Enkelen maken kapriolen in het water en komen zelfs dichtbij de boor zwemmen. Wat verder liggen er zeehonden puppies. Ook zij verkiezen de zon boven het frisse water.

Een Gray Whale verstopt zich bij hen in de buurt. Af en toe geeft hij ons een signaal met zijn waterfontein. Euforie als hij ons zijn staartvin laat zien.

Great Cameron! TXS!

Als afsluiter van deze wonderbaarlijke namiddag volgen we de Wild Pacific Trail, die langs de vuurtoren loopt. Vanop onze Trail kunnen we terug twee Whales (wellicht ook Humpback) zien. Ze vermaken hun publiek, het is alsof ze genieten van onze ooh's en aah's.

't Is weer een lange dag geweest vandaag, terug naar ons stekje, nog eens genieten van een opwarmertje in de Hot Tub en Veerle-made lekkere pasta met tomaten- & kaassaus.

cu2morrow

Drie op een rij