Op weg naar Ucluelet

23 augustus 2013 - Ucluelet, Canada

A morning swim. Een heerlijk begin van een nieuwe dag?
Port Alberni laten we achter ons, op naar Ucluelet.
Eerste halte de Robertson Creek Fish Hatchery. Een eerder verlaten plaats. We hebben er wel zalmen zien springen in het meer. En massa's kleine zalmpjes, amper 10 cm lang, zien kronkelen in een bassin.
Volgende stop: Stamp River Provincial Park. Hier hadden we geluk. Voor de zalmen de zalmtrap vinden, zwemmen en springen ze tegenstroom de waterval op. Wat een kracht en uithoudingsvermogen hebben die vissen! Maar hoe moeilijk is dat op een foto vast te leggen.
Hoe dichter we bij Ucluelet komen, hoe lager de wolken hangen. En ja hoor, hier is de regen al. In het visitor center geven ze ons niet veel hoop, de komende 4 dagen niets dan regen..  :-(  . We'll see.
Wat onze logies betreft zijn we terug met ons gat in de boter gevallen, we hebben de ganse beneden verdieping van een huis ter onze beschikking, inclusief wasmachine, droogkast en .... private hot tub oftewel jacuzzi. Heerlijk ontspannend :-), ja zelfs bij regenachtig weer
Morgen varen we uit om beren, sea lions en walvissen te spotten. Toen we onze schipper contacteerden had hij hoopgevend nieuws: misschien draait de wind en wordt het een zonnige dag.
Morgen zijn we er weer met meer weer!

Zoals beloofd de ... Morning Swim