Op weg naar Port Alberni

22 augustus 2013 - Port Alberni, Canada

Vancouver Island, here we come!
Om 11u30 aan de Ferry check in toegekomen voor de overtocht om 14u30. Way to early volgens de dame aan de gate. Of we niet mee wilden met de vaart van 12u50? Sure, thanks!
We hebben met zijn allen genoten van de boottocht naar Nanaimo. Picknick op het dek, Starbucks koffietje erna, spelletje UNO,… De 2 uren waren zo om.
Op weg naar Port Alberni zijn we even gestopt in Cathedral Grove, om er de eeuwenoude bomen (oudste 800 jaar) te bewonderen.
Somass Motel : Leuk motel, laatste op de high way richting Tofino voor de volgende 100 km. Verzorgde kamer, iets ruimere badkamer dan we gewoon zijn, alles kraaknet!
Voor het avondeten zijn Arno & Robbe nog een paar baantjes gaan zwemmen, ijskoud water, brrrrrr. Dirk gaat morgen voor het ontbijt een frisse duik nemen, althans dat heeft hij beloofd.
Na onze super lekkere Clams Bucket Seafood platter for 2, zijn we net als de ander toeristen naar de kaai gegaan om beren te spotten. Met laagtij, vandaag om 20u20, is er kans dat je een beer ziet vissen. Vandaag jammer genoeg niet :-(

Clam Bucket Seafood Platter 42