Whistler - Peak2Peak

21 augustus 2013 - Whistler, Canada

Bij het openschuiven van de gordijnen deze morgen was het meteen duidelijk: dit wordt een mooie dag!
Gisteren hoorden we dat het maar 4 graden was boven op de berg. The Whistler Summit bevindt zich op 2182m. Wij trokken dus een pull aan en namen een jasje mee naar boven. Onze Robbe heeft ze de ganse dag mogen meezeulen in zijn rugzak ( dank je Robbe ;-)).
We vertrokken met de Whistler Village Gondola en wandelden direct door naar de Peak Express. Wat een uitzicht!
Tijd om de benen te strekken! We wandelden de oost lus van de Whistler Summit Interpretive Walk, begonnen aan de westelijke lus en … In de ban van de berg belandden we op de Mathews Traverse Road en daalden verder via Pika's Traverse Road naar onze volgende lift, de Peak 2 Peak.
Deze lift verbindt Whistler Mountain met Blackcomb Mountain. Arno was het wandelen moe, een klein lusje van een kwartiertje kon er nog net bij voor we de afdaling naar het dorp aanvatten in de Solar Coaster Express. Eenmaal overstappen op de Wizard Express en we komen in Whistler uit in de Kids Adventure Zone. De mannen genoten van een ritje op de slide, mama probeerde ze op de gevoelige plaat vast te leggen.
Voor de skiërs/snowboarders/mountainbikers onder ons, dit gebied heeft voor elk wat wils.

Tim & Tom, laat het weten hé mochten we de grote pot winnen met euromillions ;-)

Whistler - Peak2Peak

1. Johan De Temmerman:
    22 augustus 2013
    geniet ervan !!
  2. Tim De Kezel:
    23 augustus 2013
    Whistler...bovenaan het verlanglijstje van toekomstige wintersportbestemmingen...maar helaas nog geen Euromillions :-(