Whistler & Cheakamus Lake

20 augustus 2013 - Whistler, Canada

Lekker uitgeslapen vandaag. Na een gezond ontbijt duiken we Whistler in. Een gezellig en sportief dorp. In de zomer The place to be voor mountainbikers, in de winter een populair wintersportoord.

In 2010 hadden de olympische winterspelen in Whistler plaats. Vandaag reden we weliswaar ongepland ;-), door het olympische dorp, op zoek naar de start van een wandeling.
Het aboriginal museum werpt een licht op 2 volkeren die hier in de regio wreedzaam samenleven & samenwerken: de Squamish en de Lil'wat. De tour begint veel belovend met een welkomstgezang en een film. De rondleiding erna is eerder teleurstellend. De gids ratelt zijn lesje af , gisteren op de ranch werd er met passie & enthousiasme verteld over de Squamish.
We hebben ons vandaag eens laten gaan in de Rocky Mountain Chocolaterie Factory. Moeilijk kiezen tussen al dat lekkers. Arno en Robbe gaan elk voor een stuk witte chocolade, avalanche bark genaamd. Dirk laat zich verleiden tot een Banana chocolate walnut ice en ik zelf bezwijk voor de vanille cookie dough.

Afwandelen die calorieën! Op naar de Cheakamus Lake Trail, een aanrader! Een ijsblauw meer, een ijsblauwe rivier en kleine stroompjes die je pad kruisen om uit te monden in de rivier. Wij en onze voetjes hebben genoten --> Greet & Sebastiaan zeker doen :-)

Wakker worden