Op weg naar Clearwater - Helmckens Falls

17 augustus 2013 - Clearwater, Canada

Op aanraden van Gerald & Inge zijn we deze morgen naar Kelowna Mountain getrokken. Man zeg, ... dat moet je zien ! :-)

De site is in volle expansie en volledig gratis. De hangbruggen zijn zeer spectaculair, en ja brugGEN en niet ééntje. Donald Trump is 1 van de financiers.

De giftshop,het hotel, een terras met 500 stoelen en 500 zitplaatsen in het theater geven al een beeld van de grootsheid van dit project. Eens de eerste brug over heb je een buitenkeuken, een exclusieve feestlocatie. Ideetje voor Dirks 50ste verjaardag? De wijngaard is uitgezet, enkel de wijnranken ontbreken nog. Ambitieus om nu reeds hun ice-wine anno 2016 aan te prijzen. Gemiddeld genieten 1800 nieuwsgierigen per weekend van deze preview. De officiële opening is voorzien voor Pasen 2014. Bedankt Inge en Gerald voor de tip!
Op naar Clearwater, a 4hrs drive. Picknicktijd tussen Merritt en Kamloops. We gaan even van de highway af naar Lac Le Jeune. Een bankje "with a view" stond er voor ons klaar. Op de terugweg naar de highway 5 North spotten we een Hert met gewei. Een volleerd fotomodel!
Clearwater doet zijn naam alle eer aan, aankomst in de regen. De lodge is super gelegen, 1 km van de ingang van het park. We slapen links onder in een blokhut. Helaas de regenstorm zorgt voor een onstabiele internet verbinding, …

Gaan wandelen over de ravijnen

1. Danny DS:
    20 augustus 2013
    Dag Familie Nutjes :-),
    Kunnen nu al stellen dat dit een reis zal worden die fantastische herinneringen zal geven voor de komende jaren.
    Zitten met bewondering te genieten v/d mooie natuur die jullie dagelijks mogen ervaren.
    En blijkbaar geen last van wat hoogtevrees :-)
    Groetjes vanuit België