Kelowna - Kalamalka Lake - Op bezoek bij Inge & Gerald

15 augustus 2013 - Kelowna, Canada

Vandaag een langere autorit (3u) richting Kelowna.
Rond 11u30 hebben we afgesproken met Sebastiaan en Greet in een winery. Mission Hill is een recent wijnhuis van eind de haren 60. De huidige eigenaar, met Canadees Oostenrijkse roots leidt het domein sinds 1981. Hij nam Kundig,een architect uit Seattle,onder de arm om het domein te restylen. Een Nieuw-Zeelandse wijnmeester zorgde voor de groei en bloei van het domein. In de kelders liggen op vandaag 6500 eiken vaten met rijpende wijn (elk vat = 225 liter).

Na de tour en de proevertjes rijden we door naar Kalamalka Lake. Helaas slaat het weer om. Een stevige bries jaagt iedereen het strand af, regendruppels maken het plaatje compleet. Maar Belgen als we zijn, laten we ons door een beetje wind en regendruppels niet tegenhouden. De jongens nemen een duik in het meer, terwijl Greet & ik pootje baden. Rond 17u30 kloppen we aan bij Inge & Gerald in Oyama. We worden er hartelijk ontvangen en genieten er van de babbels, de hapjes en een drankje. Arno en Robbe gaan mee spelen met Berger & Glenn-Ellen.

Op de weg terug doen we nog inkopen voor morgen (Bike trail in Myra Canyon) en eten we nog een hapje.

Tot morgen :-)

Mission Hill Arches

1. Hilde Lippens:
    16 augustus 2013
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Geniet ervan! hilde
  2. Tine:
    16 augustus 2013
    veel plezier vandaag! het fietsen was leuk. We kregen Florien eerst niet in de fietskar en op het einde er niet meer uit.
    en rara .... het zijn Nederlanders die het uitbaten