Op weg naar Manning Park ...

13 augustus 2013 - Manning Park, Canada

Vandaag verlaten we Vancouver en komen in onze eerste ( en hopelijk laatste) Canadese file terecht. We waren net de afrit voorbij, dju toch. De Canadezen hebben echter de oplossing: ze keren zich op de pechstrook en rijden de oprit als spook omhoog. Enige tijd keken we aarzelend toe, maar toen ook de monstertrucks achterwaarts de oprit boven reden zijn we gevolgd. Een maal boven stonden daar 2 dames het verkeer te regelen die van de op&afrit kwam. Onze rit naar Harrison Hot Springs, een badstad aan Harrison Lake heeft dus iets langer geduurd dan verwacht. Een gletsjer voedt het meer en een warmwaterbron (samen met de zon) zorgen voor een aangename temperatuur. Het water van de Hot Spring Source is 62 graden heet en wordt gebruikt om de 5 zwembaden te verwarmen van het Harrison Hot Spring Resort & Spa alsook het plaatselijk stedelijk zwembad. Het water in het stadszwembad is 38 graden warm. Onder een stralende zon hebben we de Sandy Cove Trail gevolgd, een avontuurlijke tocht, met een korte steile klim. We hebben gepicknickt op Sandy Cove, een bijna verlaten strand bij het meer. Via Hope zijn we doorgereden naar het Manning Park Resort. Mooie lodge met ruime kamers, een gezellig restaurant en een zwembad! Plan A was een frisse duik na ons diner, het is echter plan B geworden: eten, het zwembad verkennen en bed in. Dromen van de beren die we hopelijk morgen zullen zien.

Toegekomen en al eerste gevecht ....

1. Tine:
    15 augustus 2013
    Gelukkig was onze file nog zo erg niet, maar wel lang genoeg om de planning in de war te sturen. Daardoor wel een tip voor Greet: tijdens het speedy inkopen in hope wel lekkere en betaalbare kaas gevonden voor onze picknicks. Blij dat we een voorraadje hebben gekocht.